Revideres og opdateres løbende marts - maj 2024 for at sikre tidssvarende børnesyn og værdier.
Relation
- På Struer Skolehjem er vi sammen med børnene og de unge.
- På Struer Skolehjem tilbyder vi aktiviteter, leg, samvær, undervisning og læring.
- På Struer Skolehjem er vi nærværende, omsorgsfulde, tilgængelige, opsøgende og inviterende.
- På Struer Skolehjem er muligheder og udvikling i centrum i samværet med børnene og de unge.
Faglighed
- På Struer Skolehjem arbejder vi ud fra en mentaliserende tilgang.
- På Struer Skolehjem anser vi forældresamarbejdet som værdifuldt.
- På Struer Skolehjem træffes beslutninger på et tilknytningsteoretisk grundlag.
- På Struer Skolehjem investerer vi i faglig udvikling.
Målsætninger/proaktivitet
- På Struer Skolehjem har vi fokus på børnene og de unges ret til selv- og medbestemmelse.
- På Struer Skolehjem taler vi mål og retning sammen med børnene og de unge.
- På Struer Skolehjem tager målsamtaler afsæt i børnene og de unges elev- og handleplaner.
- På Struer Skolehjem tager de voksne altid ansvar.